تبلیغات
بزرگترین کتابخانه الکترونیکی دانشجویان - ارتباط سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی
 
بزرگترین کتابخانه الکترونیکی دانشجویان
دانلود پایان نامه. مقاله.دانلود گزارش کارآموزی. جزوات دانشگاهی. طرح توجیهی
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : رویا
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
لیست فایل ها








































































































































ارتباط سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی


ارتباط سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی

مقاله علمی پژوهشی برای دانشجویان مدیریت

چكیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در بین کارکنان و معلمان آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان (در مدارس پسرانه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) انجام گردید. شیوه انجام تحقیق توصیفی (همبستگی) بود. حجم نمونه طبق جدول مورگان 333 نفر برآورد گردید و بر اساس روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه سازمان یادگیرنده با 25 گویه و پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت با 35 گویه استفاده شد. از نمودار پراكنش و آزمون همبستگی پیرسون و اسپیرمن برای تعیین رابطه بین سازمان یادگیرنده(قابلیت‌های شخصی، مدل‌های ذهنی، آرمان مشترك، یادگیری تیمی، و تفكر سیستمی) و هوش سازمانی(چشم انداز استراتژیك، سرنوشت مشترك، میل به تغییر، روحیه، اتحاد و توافق، كاربرد دانش، و فشار عملكرد) استفاده شد. در نهایت از طریق رگرسیون خطی چندگانه، رابطه تعدیل شده بین سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی با دخالت سن، سابقه خدمت و میزان تحصیلات تعیین شد. نتایج نشان داد که مؤلفه های سازمان یادگیرنده رابطه مثبت و معناداری با مؤلفه های هوش سازمانی دارند. مؤلفه تفکر سیستمی از سازمان یادگیرنده بیشترین تاثیر را در هوش سازمانی دارد و مؤلفه های کاربرد دانش، سرنوشت مشترک و فشار عملکرد از مؤلفه های هوش سازمانی به ترتیب بیشترین تاثیر را در سازمان یادگیرنده دارند و همچنین نتایج پژوهش نشان داد بین مؤلفه های سازمان یادگیرنده، سن، سابقه خدمت و میزان تحصیلات با هوش سازمانی رابطه معنی‌دار وجود دارد و همچنین نتایج پژوهش نشان داد، رابطه سازمان یادگیرنده و سن با هوش سازمانی مثبت(مستقیم) بوده است و رابطه سابقه خدمت و میزان تحصیلات با هوش سازمانی منفی(معكوس) بوده است یعنی هر چه ویژگی‌های سازمان یادگیرنده و سن بالاتر رفته و سابقه خدمت و میزان تحصیلات كاهش یافته، هوش سازمانی بالاتر رفته(به میزان1/62درصد) است.

واژه‌های كلیدی: سازمان یادگیرنده، هوش سازمانی، تفکر سیستمی

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 9


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر