تبلیغات
بزرگترین کتابخانه الکترونیکی دانشجویان - مطالب هفته اول آبان 1392
 
بزرگترین کتابخانه الکترونیکی دانشجویان
دانلود پایان نامه. مقاله.دانلود گزارش کارآموزی. جزوات دانشگاهی. طرح توجیهی
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : رویا
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
لیست فایل ها








































































































































دوشنبه 6 آبان 1392 :: نویسنده : رویا

طرح اکتشاف پوکه معدنی


طرح اکتشاف پوکه معدنی

طرح اکتشافی پوکه معدنی زمین شناسی اقتصادی و اثرات زیست محیطی فعالیت معدنی وزن مخصوص ژئوشیمی مصالح سبک تر ساختمانی مقاومت بیشتر جذب آب پومیس لاپیلی استحکام عدسی نخودی عایق حرارت ضدحریق

قسمتی از متن طرح: مصالح پوکه معدنی در حجم کمتری نسبت به شن و ماسه تولید می‌شوند و بازار مصرف خاصی دارند، سرباره‌ها به طور عمده از کوره‌های ذوب به دست می‌آیند. پوکه معدنی که از گدازه‌های اتشفشان بوجود امده پدیده‌ای عایق صوت سرما گرما جهت شیب‌بندی بام ساختمان وزن مخصوص ان کمتر از ۱ می‌باشد و روی آب شناور می‌ماند با استفاده از پوکه معدنی وزن ساختمان، تا یک سوم کم و در برابر زلزله مقاوم‌تر می‌شود. این مواد همچنین در صنایع عایق سازی کاربرد دارند و برای متخلخل کردن خاک نیز آن را به خاک می‌افزایند. بطور کلی این معدن با توجه به حجم بالای مصالح سنگی قابل استخراج ، کیفیت ماده معدنی و تایید آن در بازار مصرف, امکان فراهم کردن کارگاههای دانه بندی در منطقه و کاربرد روبه افزایش آن در پروژه های ساختمانی استان ، از نظر سو دهی اقتصادی، ایجاد اشتغال با بکار گیری افراد محلی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و... توسعه اقتصادی استان بسیار مطمئن بوده و برای حداکثر بهره برداری ازآن نیازبه انجام کارهای اکتشافی تفصیلی بر اساس داده های اکتشافی می باشد که تا چندین سال با سود دهی بالا قابل بهره برداری خواهد بود.

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 35


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید








نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 6 آبان 1392 :: نویسنده : رویا

طرح اکتشاف سنگ آهک


طرح اکتشاف سنگ آهک

اکتشافات مخلوط کوهی برای استفاده در صنعت ساختمان

طرح اکتشاف مخلوط کوهی به جهت استحصال سنگدانه های بتن گراویه نخودی ماسه جذب آب لوس آنجلس خردایش سرند دسترسی سنگ آهک پیشکار اکتشافی نقشه برداری زمین شناسی و توپوگرافی آزمایشات ژئوشیمی حفاری

قسمتی از متن طرح: وقتی رودخانه‌ای از دره‌ای پر شیب به طور ناگهانی وارد دره‌ای كم شیب یا منطقه‌ای مسطح و یا دشت می‌شود، بخشی از بار خود را بر جای می‌گذارد. گسترش افقی این رسوبات معمولاًپهن و نسبتا كوتاه و به شكل مخروط باز شده‌ای است كه راس آن متوجه بالا رود است. رسوبات این مخروط های آبرفتی، كه به آن « مخروطه افكنه » هم می‌گویند، از راس به سمت قاعده نوعی جور شدگی را نشان می‌دهد. به این ترتیب كه در سمت كوهستان دانه‌ها درشت تر بوده و به سمت دشت ریزتر می‌شوند و البته ممكن است در میان رسوبات درشت تر لایه ها و عدسی هایی از لای و رس دیده شود،كه معرف فعالیت رودخانه در دوره‌های مختلف است. مخروطه افكنه‌ها در نواحی خشك و نیمه خشك كه پوشش گیاهی به صورت پراكنده و شدید است، توسعه بیشتری دارند. در دامنه پاره‌ای از كوه ها مخروطه افكنه‌های دره‌های مجاور به یكدیگر می‌پیوندند و به صورت نوار ممتدی در می‌آیند.به طور كلی دانه‌های رسوبات مخروطه افكنه‌ای بسته به فاصله حمل و بزرگی رودخانه ممكن است گرد شده یا گوشه دار باشند.

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 40


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید








نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




طرح اکتشاف چهار مرحله ای آهن


طرح اکتشاف چهار مرحله ای آهن

طرح توجیهی اکتشاف آهن با ذخیره رگه ای و اسکارنی

طرح اکتشاف آهن با ذخیره رگه ای و اسکارنی تیپ هماتیت و لیمونیت و مگنتیت در چهار مرحله طبق نشریه 536 اکتشاف مقدماتی تفضیلی نیمه تفضیلی عمومی گزارش پایانی تعیین ذخیره نقشه برداری ژئوشیمیایی شبکه اکتشاف

قسمتی از متن طرح : معادن یکی از بخش های مهم اقتصادی در جذب و تامین نیرو انسانی به شمار می آید که می تواند به طور مستقیم وغیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد نموده وباعث شکو فایی اقتصاد یک کشور شود. اکتشاف مواد معدنی ، زیربنای اقتصاد و صنعت هر جامعه را تشکیل می‌دهند. بشر از همان آغاز آفرینش خود و در طول تاریخ ، بر حسب نیازمندیها و شناخت ، از مواد معدنی استفاده کرده است. اکنون نیز انسان از تمامی مواد معدنی به حالتها و شیوه‌های گوناگون ،اقدام به اکتشاف مواد معدنى و بهره‌برداری ار آنها می‌نماید. به عبارت دیگر ، همین مواد معدنی هستند که پاپه و اساس تمدن را تشکیل می‌دهند. در رسیدن به اهداف فوق ، روشهای مختلف تجزیه مواد معدنی ، روشهای ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی و فرآوری مواد انجام می‌گیرد. همچنین در انجام پروژه‌های مختلف اکتشافی باید به مسائل زیست محیطی نیز دقت لازم را مبذول داشت. کشور ما ایران از نظر حجم وتنوع وپرا کندگی ذخایر معدنی از غنی ترین کشورهای جهان به شمار می آید. وجود پتانسیل های فراوان ومتنوع از جمله انواع کانسارهای فلزی وغیر فلزی تماما موید این مطلب است . با توجه به پیشرفت های تکنولوژی و نیاز روز افزون جوامع بشری به مواد معدنی از قبیل تامین مواد اولیه کارخانه جات تامین مصالح ساختمانی به جرات می توان گفت : معادن اساس و زیربنا ی صنعت و زمینه پیشرفت وتوسعه یک کشور است . لذا این موضوع در کشور ما که دارای ذخایر بالقوه فراوانی می باشد اهمیت بیشتری می یابد .

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 76


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در بهبود روابط بین فردی


پروپوزال کارشناسی ارشد با موضوع بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در بهبود روابط بین فردی و تعارضات درون مدرسه ای در دانش آموزان دختر قلدر پایه اول متوسطه

قسمتی از متن: انسان ذاتاً موجودی اجتماعیست وماهرروزبه گونه های مختلف با یكدیگردرارتباطیم تااندیشه ها،احساسات وتمایلات خود را به یكدیگر منتقل كنیم. میزان علاقه واحترام خود را نشان دهیم ورنج واندوه،شادمانی وخرسندی وشك ودودلی خود را با دیگران درمیان بگذاریم.یك ارتباط ساده یایك مجموعه ارتباطات،خواسته یا ناخواسته، ازپیش تعیین شده یااتفاقی، فعال یامنفعل، به هرحال یكی ازابزارهای كلیدی ارضاء نیازها ،كسب نتایج ومتجلی ساختن آرزوهای ماست. متاسفانه یکی از مشکلات روابط بین فردی که باعث ایجاد تعارضات درون مدرسه ای میشود پدیده قلدری در مدارس است . رفتار قلدری به عنوان زیر مجموعه ای از ساختار بزرگتر رفتار پرخاشگری یک پدیده ی منحصر به فرد است که به طور مشخصی تعریف شده است . در اواخر این دهه این پدیده به طور فزاینده ای به صورت وخیم تر ظاهر شده و باعث بروز مشکلات برای اعضای خانواده و محیط های آموزشی شده است . (مرل و ایساوا 2008 ) امروزه قلدری در تمامی مدارس جهان به عنوان یک شکل گسترده ولی نادیده گرفته شده به رسمیت شناخته شده است . این رفتار دارای پیامدهای جدی برای کسانی است که مورد قلدری قرار می گیرند و یا مرتکب قلدری می شوند . تحقیقات در حال رشد در 15 سال اخیر نشان داده است که هم مرتکبان قلدری و هم قربانیان در معرض خطرهای کوتاه مدت و بلند مدت سازگاری مانند مشکلات تحصیلی ، مشکلات روان شناختی و مشکلات روابط اجتماعی هستند . قلدری با خشم ، پرخاشگری ، خشونت ، بیش فعالی و همچنین بعد ها با بزهکاری و جنایتکاری ، پیوند یافته است . قربانی شدن توسط همسالان ، با بیماری ، اجتناب از مدرسه ، فقر عملکرد تحصیلی ، افزایش ترس و اضطراب ، و افکار خودکشی رابطه دارد . افزون بر آن در دراز مدت ، موجب مشکلات درونی همچون عزت نفس پایین ، اضطراب و افسردگی می شود .(اسویرر 2011) بنابراین مدارس در پیشگیری از این تعارضات نقش حیاتی دارند.قلدری می تواند به صورت های مختلف کلامی (توهین ، نامیدن اشخاص با القاب) ، جسمانی (ضربه زدن ، لگد زدن ، گرفتن اموال) و روانی (اخراج کردن از گروه ، ایجاد شایعات علیه فرد قربانی) صورت پذیرد . بهبود روابط بین فردی و مهارتهای حل تعارضات در دانش آموزان قلدر مساله پژوهشی این تحقیق میباشد تا مشکلات درگیر این دانش آموزان و افرادی که درگیر با آنها هستند تا حدودی کاهش و رفع گردد ...

...

فرمت فایل: DOCX word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 14


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




میزان افسردگی در بین مدارس استثنایی و عادی


پایان نامه پیرامون میزان افسردگی در بین مدارس استثنایی و عادی

قسمتی از متن: در زبان روزمره اصطلاح افسرده به یك حالت احساسی و واكنشی به یك واقعیت و سبك رفتار مختص فرد به كار می رود. احساس افسردگی باور معمول به عنوان اندوه شناخته می شود و امكان دارد بعد از منازعه با یك دوست عدم رضایت و احساس حقارت از انجام یك شغل حادث گردد همچنین بیماری های روانی از بدو پیدایش بشر وجودداشته باشد.و هیچ فردی در مقابل آن مصونیت ندارد و خطری است كه انسان را مرتباً تهدید می كند . در قرن حاضر دگرگونی هایی در شیوه ی زندگی و روابط اجتماعی به وجود آمده و این تلاش برای صنعتی شدن و هم چنین گسترش شهرنشینی بر سلامت انسان اثر سوء گذاشته و بسیاری از بیماری های روانی در كشور های پیشرفته و در حال توسعه بوجود آورده است كه یكی از شایعترین آنها همان افسردگی است كه در بالا به آن اشاره شد. فرد را از لحاظ جسمانی و روانی آشفته می سازد و باعث مراجعات افراد به روانپزشكان و روانشناسان و دیگر متخصص می گردد . و چون بشر امروزی در دیگر مسائل و مشكلات روزمره از قبیل فرزندان مسكن شغل مناسب درآمد كافی روابط خانوادگی و ... می باشد. (مهریار , امیر هوشنگ ,1373) فرد فرصت كافی برای حل مشكل خویش نداشته و مدام در حال تلاش و تكاپو برای به دست آوردن ثروت و مسكن و تامین احتیاجات خانواده است و فرصت كافی برای تفریح و رسیدگی به فرزندان و روابط صمیمانه ندارد و همین باعث می شود فرد انرژی خود را از دست بدهد و علاقه خود را به تحصیل شغل و بطور كلی زندگی و آینده از دست بدهد و باعث وگوشه گیری تنهایی و غم و اندوه و در نهایت افسردگی بشود. افسردگی تا آنجایی كه همگی ما به اندازه خود درباره آن می دانیم تجربه بسیار ناخوشایندی است كه اگر بتوانیم سعی بر اجتناب و دوری از آن داریم . تقریبا همه افراد و آدمی احساس تنش ناراحتی یا انتظار وقوع رویداد های ناگوار را تجربه كرده اند. افسردگی اگرچه می توانند به عنوان یك واكنش و احساس طبیعی باشد و كمتر كسی است كه در لحظات زندگی اش این حالت را تجربه نكرده باشد ولی اگر طولانی و شدید و در دراز مدت باشند بیماری تلقی می گردند . افسردگی دارای علایم مختلف عاطفی - رفتاری - نگرشی - شناختی و جسمانی است و ویژگی های اختصاصی در افراد افسرده می نواند به خلق ناشاد- اندوه ونا امیدی و فقدان علاقه و لذت اشاره كرد. (مهریار , امیر هوشنگ , 1373) ادامه اهمیت تحقیق از جمله نشانه مثل كاهش یا از بین بردن احساس شادی و خوشحالی و یا مختص شدن خواب و آرامش و از دست دادن اعتماد به نفس و خود كم بینی است و محدود به مكان و زمان خاصی نیست بلكه ممكن است در هر موقعیتی و هر جا برای كسی پیش آید و كمیت و كیفیت آن از دیدگاه ها و جنبه های مختلف متفاوت است

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • هدف تحقیق
  • فایده واهمیت تحقیق
  • بیان مساله
  • موضوع تحقیق
  • فرضیه تحقیق
  • تعریف مفاهیم و واژه ها
  • تعریف عملیاتی اضطراب
  • تعریف عملیاتی افسردگی
  • تاریخچه اضطراب
  • تاریخچه افسرد گی
  • تعاریف ونظریه های اضطراب
  • اضطراب اختگی
  • تعاریف ونظریه های افسردگی
  • افسردگی از دیدگاه روان پویایی
  • افسردگی از دیدگاه رفتار گرایان
  • افسردگی ا زدیدگاه شناختی
  • افسردگی از دیدگاه اجتماعی
  • نظریه ملانی كلاین
  • نظریه كامرون
  • نظریه ادوارد بیبرنیك
  • انواع اضطراب
  • اضطراب موقعیتی
  • اضطراب خصیصه ای
  • انواع افسردگی
  • افسردگی در نوجوانی
  • افسردگی پنهان
  • افسردگی اتكائی
  • افسردگی رجعتی
  • افسردگی پس از زایمان
  • افسردگی نوروتیك
  • افسردگی عضوی
  • افسردگی علاقی
  • افسردگی ناشی از موفقیت
  • افسردگی ناشی از مصرف دارو
  • افسردگی در نتیجه پیری
  • افسردگی فصلی
  • افسردگی در دانشجویان
  • ملاكهای تشخیص اضطراب DSMIV
  • ملاكهای تشخیص اضطراب ناشی از اختلال طبی عمومی
  • ملاكها ی تشخیص اختلال اضطراب منتشر
  • ملاكهای تشخیص دوره افسردگی عمده DSMIV
  • درمان اضطراب
  • فعالیت فارماكولوژیك
  • عوارض جانبی
  • داروهای بولكه كننده بتا – آدرنرژیك
  • مهاركننده های مونو آمین اكسید از
  • بیوفیدبك
  • انواع درمانهای اختلالات افسردگی
  • درمان دارویی افسردگی بر اساس نظریه زیست شناسی
  • الكتروشوك درمانی
  • درمان افسردگی براساس نظریه روان پویائی
  • درمان افسردگی براساس نظریه یاد گیری
  • انواع درمانهای افسردگی
  • جامعه آماری
  • آزمودنیها
  • نمونه وروش نمونه گیری
  • ابزار تحقیق
  • خصوصیتهای آزمون افسردگی « بك »
  • معیارها ومیزانهای عددی آزمون افسردگی
  • روش نمره گذاری
  • تجزیه وتحلیل داده ها
  • آزمون فرضیه
  • فرمول محاسبه t استودنت
  • فرمول محاسبه t استودنت
  • خلاصه مراحل تحقیق
  • محدودیت ها
  • پیشنهادات
  • پرسشنامه آزمون
  • آزمون افسردگی بك
...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 117


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پایان نامه پیرامون علم دامپزشكی


پایان نامه پیرامون علم دامپزشكی

قسمتی از متن: دامپزشكی علم شناخت بیماریهای دامی اعم از بیماریهای مشترك بین انسان و حیوان یا بیماریهای خاص دام، پیشگیری از بیماریها و همچنین علم تغذیه انسان و دام می باشد. در نشریه سازمان بهداشت جهانی آمده است هدف نهایی دامپزشكی درمان حیوانات نیست بلكه دقیقا تامین مواد غذایی و بهداشت انسان می باشد چرا كه با واكسیناسیون دامها می توان از مرگ و میر آنها جلوگیری كرد و بر میزان فرآورده های دامی افزود. در نتیجه مواد پروتئینی لازم را برای جیره غذایی انسان تامین نمود موادی كه مقاومت انسان بخصوص كودكان را در مقابل كلیه بیماریها افزایش می دهد و نه تنها باعث كاهش قابل ملاحظه هزینه های درمان می شود بلكه جامعه ای سالم و فعال بوجود خواهد آورد. یك دامپزشك علاوه بر دانش بسیارو قدرت تجزیه وتحلیل باید زیرك و هوشیار باشد تا بتواند نوع بیماری دام را تشخیص دهد و در درس زیست شناسی قوی باشد. همچنین بر زبان انگلیسی مسلط باشد. رشته دامپزشكی در دو مقطع دكتری و كاردانی دامپزشكی دانشجو می پذیرد . در زیر به شمه ای از فعالیتها و اهداف تاسیس این رشته اشاره می نماییم . 1 – دكترای دامپزشكی : هدف تربیت دامپزشكان ورزیده در زمینه پیشگیری ریشه كنی درمان بیماریهای دامی تامین بهداشت عمومی از طریق كنترل بیماریهای مشترك انسان و دام و كنترل بهداشتی مواد غذایی با منشاء‌دامی است . طول دوره حداقل 5.5 سال و بطور متوسط 6 سال است .كارآیی فارغ التحصیلان عبارت است از : تشخیص، پیشگیری ،ریشه كنی و درمان بیماریهای دامی در دامداریهای سنتی صنعتی ، مدیریت واحدهای دامپزشكی برنامه ریزی و تحقیق پیرامون معضلات دامپزشكی ، مبارزه با بیماریهای مشترك ، تدریس و تحقیق در دانشكده ها و آموزشكده های دامپزشكی و پژوهش در موسسات تحقیقات ذیربط و امكان ادامه تحصیلات در دوره های تخصصی دامپزشكی وجود دارد.

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 116


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




.

میزان رضایت مندی دانشجویان دختر از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها


پایان نامه پیرامون میزان رضایت مندی دانشجویان دختر از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها در دانشگاه فردوسی مشهد

قسمتی از متن: سلامتی جسمانی و داشتن وضعیت بدنی مطلوب در زندگی بشر از اهمیت خاصی برخوردار است و می تواند به سایر ابعاد زندگی انسان اثر گذارد. دانشجویان ما نسل فردای جامعه هستند بنابراین باید زمینه ای برای بهبود گسترش خلاقیت آنها فراهم كرد. ازطرفی با توجه به نهش مهم زنان در صحنه های خانوادگی و اجتماعی داشتن سلامت كامل آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مسابقات ورزشی زمینه ای برای بروز استعدادهای بالقوه، پركردن اوقات فراغت و به وجود آوردن ساعاتی خوش برای دانشجویان است. بنابراین اگر مسئولین برگزاری مسابقات شرایطی را فراهم كنند كه این مسابقات هرچه باشكوهتر برگزار گردد افراد به طور گسترده تری در صحنه مسابقات ظاهر می شوند. در این پژوهش میزان رضایتمندی دختران دانشجو از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها در دانشگاه فردوسی را ارزیابی كردیم تا نقاط ضعف و قوت برگزاری مسابقات را مورد بررسی قرار دهیم و در آینده برنامه ریزی بهتری ارائه نمائیم. در سالهای گذشته تلاشهای زیادی در جهت توسعه ورزش بانوان صورت گرفته است یكی از راههای علاقمند كردن دختران دانشجو به فعالیتهای جسمانی برگزاری مسابقات ورزشی در سطح خوابگاهها می باشد. در این مطالعه محقق جهت تشخیص میزان رضایتمندی دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها به توزیع فرم ارزشیابی بین شركت كنندگان و تماشاچیان پرداخت. با توجه به زندگی امروز كه بی تحركی بصورت شیوه زندگی در آمده و انجام فعالیتها محدود گردیده مسئولین برای پیشگیری از عدم فعالیت جوانان بخصوص دختران بایستی برنامه هایی پویا در نظر بگیرند. زیرا مطالعات نشان می دهد آمادگی جسمانی دختران از نرم استاندارد كمتر است درنتیجه باید زمینه ای برای فعالیت و تحرك این قشر آسیب پذیر فراهم كرد. هرساله مسابقات خوابگاهها به منظور ایجاد انگیزه برای روی آوردن دختران دانشجو به فعالیت های ورزشی در سطح دانشگاه فردوسی برگزار می گردد. این تحقیق نشان می دهد كه مسئولین ما تا چه اندازه توانسته اند با تبلیغات و ... دانشجویان دختر را به رقابتی سالم در عرصه ورزش سوق دهند.

فهرست مطالب:

  • فصل اول طرح تحقیق
  • مقدمه
  • بیان مساله
  • اهمیت و ضرورت تحقیق
  • اهداف پژوهش
  • هدف كلی
  • اهداف ویژه
  • فرضیات تحقیق
  • سوال پژوهشی
  • محدودیت های تحقیق
  • قابل كنترل
  • خارج از كنترل
  • واژه ها و اصطلاحات تحقیق
  • فصل پیشینه تحقیق
  • مقدمه
  • پیشینه تحقیق
  • فصل روش تحقیق
  • مقدمه
  • روش تحقیق
  • جامعه آماری
  • جمعیت نمونه «نمونه آماری»
  • متغیرهای تحقیق
  • متغیر وابسته:
  • متغیر مداخله گر:
  • مطالعه مقدماتی
  • فصل چهارمتجزیه و تحلیل آماری
  • مقدمه
  • مشخصات آزمودنیها
  • توصیف سوالهای اختصاصی پرسشنامه
  • آزمون فرضیه اول
  • آزمون فرضیه دوم
  • آزمون فرضیه سوم
  • آزمون فرضیه ...
  • آزمون فرضیه نهم
  • آزمون فرضیه دهم
  • آزمون فرضیه یازدهم
  • آزمون فرضیه دوازدهم
  • فصل تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق
  • مقدمه
  • بحث و نتیجه گیری
  • محدودیتهای پژوهش
  • پیشنهادات
  • خلاصه تحقیق
  • منابع و مآخذ
...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 43


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




رابطه بین عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی


رابطه بین عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

چكیده : در عدالت سازمانی شیوه هایی که باید با کارکنان رفتار شود تا احساس کنند با آن ها به صورت عادلانه رفتار شده است مطرح می شود و شامل حیطه های عدالت توزیعی، رویه ای و تعاملی است. رفتار شهروندی سازمانی نیز رفتاری است که به قصد کمک به همکاران یا سازمان به وسیله ی یک فرد انجام می شود. لذا با توجه به اهمیت این دو متغیر هدف پژوهش تعیین رابطه بین عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در ورزشکاران مرد نخبه کشور در رشته های انفرادی بود. روش تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی و جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه ورزشکاران نخبه تیم های ورزشی انفرادی در سطح کشور بود که از بین این افراد تعداد 110 نفر بعنوان نمونه آماری به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه های محقق ساخته رفتار شهروندی سازمانی و عدالت سازمانی بود. پایایی پرسشنامه ها از روش آلفای کرونباخ در یک مطالعه مقدماتی انجام پذیرفت که ضریب پایایی بدست آماده برای عدالت سازمانی 89%0 و رفتار شهروندی سازمانی برابر با 83%0 بود. جهت روایی پرسشنامه از متخصصان مدیریت ورزشی استفاده گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد) و استنباطی(ضریب همبستگی، رگرسیون، آنالیز واریانس) استفاده شد. نتایج حاصل از پرسشنامه ها عدالت سازمانی و رفتار شهروندی توسط spss تجزیه و تحلیل شد.. نتایج نشان داد بین عدالت سازمانی کلی و رفتار شهروندی سازمانی(000/≤ r=P ) رابطه وجود دارد. بین ابعاد عدالت سازمانی عدالت تعاملی با رفتار شهروندی سازمانی (007/0≤ r= P) و عدالت رویه ای ( 03/0≤ r= P).همبستگی داشت اما بین عدالت توزیعی رابطه معناداری وجود نداشت. همچنین با اانجام آنالیز واریانس مشخص شد که بین ویژگی های دموگرافیگ و رفتار شهروندی سازمانی و بین سن و رفتار شهروندی تفاوت دیده نمی شود همچنین بین ویژگی های دموگرافیک و عدالت سازمانی تفاوت معناداری وجود نداشت. با توجه به نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که با ایجاد عدالت در ابعاد مختلف، رفتار شهروندی بیشتری در ورزشکاران مشاهده می شود و با توجه به دید عموم مزایای مادی برابر و ابعاد دیگر عدالت یعنی عدالت تعاملی رویه ای نیز اثر گذار می باشد بنابراین در قراردادهای مابین ورزشکاران و تیم های ورزشی نباید فقط به سطح قرارداد بلکه به انگیزه، ارتقا و مسایل مرتبط با عدالت تعاملی توجه کرد. با توجه به عامل سن و تفاوتی که بین سنین مختلف و رفتار شهروندی مشاهده شد می توان با جوان گرایی در تیم های ورزشی رفتار شهروندی بیشتری را در ورزشکاران مشاهده کرد.

واژگان کلیدی: عدالت سازمانی، عدالت رویه ای، عدالت توزیعی، عدالت تعاملی، رفتار شهروندی سازمانی

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 13


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




رابطه بین عدالت سازمانی ادراك شده و وجدان كاری كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی


رابطه بین عدالت سازمانی ادراك شده و وجدان كاری كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی

چکیده: هدف از تحقیق حاضر تعیین رابطه بین عدالت سازمانی ادراک شده و وجدان کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان بود. روش پژوهش توصیفی همبستگی است که به روش میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق، کارکنان رسمی و قراردادی دانشگاه با تعداد 310 نفر بود. تعداد نمونه از فرمول کوکران برابر 162 نفر محاسبه شد. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه بندی شده انجام گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه جمعیت شناختی، پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده و پرسشنامه وجدان کاری بود. پرسشنامه عدالت سازمانی جمعا حاوی 18 سوال بود که برای سنجش عدالت توزیعی از پرسشنامه 5 سوالی نیهوف و مورمن (1993)، برای سنجش عدالت رویه ای از پرسشنامه 7سوالی مورمن(1991) و برای سنجش عدالت ارتباطی از پرسشنامه 6 سوالی مورمن(1991) استفاده شد. برای سنجش وجدان کاری پرسشنامه محقق ساخته حاوی 33 سوال بکار برده شد. ضریب پایایی پرسشنامه های عدالت سازمانی ادراک شده و وجدان کاری از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 87/. ، 86/. بدست آمد. نتایج تحقیق نشان داد که بین عدالت سازمانی ادراک شده و وجدان کاری در سطح رابطه معنی دار(501/. r=) وجود دارد و همچنین بین ابعاد عدالت سازمانی شامل عدالت توزیعی، عدالت رویه ای و عدالت ارتباطی با وجدان کاری در سطح به ترتیب رابطه معنی دار(318/. r= ، 491/. r=، 439/. r=) بدست آمد. از بین متغیرهای جمعیت شناختی(جنسیت، سابقه کار، سطح تحصیلات، نوع استخدام و حوزه کاری)، تنها سطح تحصیلات بر رابطه بین عدالت سازمانی ادراک شده و وجدان کاری تاثیر داشت. تفاوت معناداری بین مولفه های عدالت(توزیعی، رویه ای و ارتباطی) بر حسب جنسیت، سابقه کار، مدرک تحصیلی، نوع استخدام و حوزه کاری بدست نیامد.

واژگان کلیدی: عدالت سازمانی ادراک شده، عدالت توزیعی، عدالت رویه ای، عدالت ارتباطی، وجدان کاری.

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 14


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




رابطه مؤلفه های هوش سازمانی با سازمان یادگیرنده


رابطه مؤلفه های هوش سازمانی با سازمان یادگیرنده در واحدهای منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی

قسمتی از متن: در سازمانی كه هوش سازمانی در آن به كار گرفته می‌شود، مدیران می‌توانند اطلاعات و هزینه‌ها را از داخل سازمان استخراج نمایند و بدانند كه هزینه‌ها چه هستند و تصمیم‌هایی برای كاهش و حذف آنها بگیرند. تغییرات آینده را پیش بینی كنند و برای مسائل خود راه حلی مناسب داشته باشند((tarlani&gharine,2010. مفهوم هوش سازمانی به تحصیل و كسب دانش اشاره دارد كه از راه به كارگیری انسان، رایانه و سایر وسایل صورت می‌پذیرد و دانش مرتبط با محیط فعالیت سازمان (هم محیط داخلی و هم محیط خارجی سازمان) را مورد نظر قرار می دهد.(attar et al,2010) هوش سازمانی بر سه اصل استوار است اما، برخی از صاحب نظران بیان می‌كنند اصل چهارمی هم برای آن وجود دارد كه هر یك از اصول عبارتند از:الف) اصل افراد:اشاره می‌نماید به دانشی كه كارمندان سازمان دارند.ب) اصل ساختار:ساختار دانشی است كه به سختی می‌توان آن را از اداره به خانه نظیر ویژگی فكری، پایگاه داده و ... برد. ج) اصل رابطه :رابطه‌ی مناسب، اجتماعی است كه از مشتریان و ذینفعان فراگیر می‌گردد. د) اصل رقابت :این امر به میزان هوشمندی در رابطه با داشتن واكنش رقبا و عكس العمل آنها بستگی دارد. بنابراین، هر چهار اصل سبب ایجاد ارزش افزوده در سازمان می‌گردد(liebowitz,2010,p6).helal(2006) هوش سازمانی را حاصل عملكرد پنج زیر سیستم شناختی می پندارد كه عبارتند از:ساختار سازمانی،فرهنگ،مدیریت دانش،روابط ذینفعان و فرآیندهای استراتژیك.vayelestki(2000) نیز هوش سازمانی را فرآیند مسأله یابی ،جمع آوری داده ها،پردازش،تفسیر و مرتبط ساختن اطلاعات سیاسی و فنی مورد نیاز در فرآیند تصمیم گیری معرفی می نماید.در صورتی كه گاستافسون،هوش سازمانی را در تعریفی كلی تر و با تمركز به كل سازمان به عنوان درك یك سازمان به مثابه سیستم یادگیرنده و خلاق مطرح می نماید(salasel et al,2009 ( .یك سازمان با هوش ذاتاً سازمانی است كه قادر به یادگیری باشد(lefter,2007). liebowitzبیان می‌كند كه بخش مهمی از هوش سازمانی فرآیند بازسازی به منظور ترویج یادگیری سازمانی می‌باشد و توانایی تبدیل یادگیری فردی به یادگیری سازمانی در سازمان یك چالش محسوب می‌گردد.

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 13


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




تأثیر ساختار سازمان بر رضایت شغلی کارکنان


تأثیر ساختار سازمان بر رضایت شغلی کارکنان

چکیده : زمینه و هدف: رضایت شغلی نشان دهنده نگرش کارکنان نسبت به شغل خود از جنبه های مختلف است.سه دسته متغیر ماهیتی،سازمانی و فردی برای تاثیر روی رضایت شغلی شناخته شده¬اند که از میان متغیرهای سازمانی، ساختار سازمانی و سه بعد اصلی آن یعنی تمرکز،رسمیت و پیچیدگی بر روی رضایت کلی از شغل و ابعاد آن (رضایت از ماهیت کار،سرپرست و... ) مورد بررسی قرار گرفته¬اند.هدف بررسی تأثیر این سه بعد ساختار بر روی رضایت شغلی کارکنان است. روش بررسی : این پژوهش،مطالعه ای کاربردی و از نوع توصیفی-تحلیلی می باشد.جامعه آماری شامل 156 نفر از کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز بود و برای گرد¬آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده گردید.پایایی آن با استفاده از معیار آلفای کرونباخ (90.=α ) تعیین گردید.داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و از طریق روش های آمار توصیفی و ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل رگرسیون چند گانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها : یافته های این مطالعه نشان داد که ساختار سازمانی دانشگاه شهید چمران اهواز از رسمیت و پیچیدگی بالایی برخوردار است و سطح تمرکز آن متوسط می باشد.نتایج نشان داد که متغیر رسمیت بر رضایت شغلی کارکنان دانشگاه تأثیر دارد و همچنین بین متغیرهای تمرکز و پیچیدگی با رضایت شغلی کارکنان ارتباط معناداری یافت نشد و معلوم گشت که تنها 32 درصد از رضایت شغلی با سه متغیر ساختاری ما (رسمیت، تمرکز و پیچیدگی) تبیین گردید.

واژگان کلیدی: ساختار رسمی،پیچیدگی،رسمیت،تمرکز،رضایت شغلی

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 19


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر اثر بخشی آموزش


تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر اثر بخشی آموزش

چکیده : امروزه فناوری اطلاعات، نقش اساسی در حوزه های گوناگون بازی می کند. یکی از حوزه هایی که با ورود فناوری اطلاعات، دچار تحول اساسی شده، حوزه آموزش است. هدف ازتحقیق حاضر، بررسی تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر اثربخشی آموزش در مراکز آموزشی و بطور مشخص مدارس مقطع دبیرستان در سال تحصیلی 89- 88 است. در این تحقیق برای ارزیابی اثربخشی آموزش از الگوی کرک پاتریک استفاده شده است. این تحقیق بدنبال سنجش میزان اثربخشی آموزشی است که به کاربرد عوامل فناورانه در کلاس درس بستگی دارد. جامعه آماری تحقیق فوق، تمامی معلمان مدارس متوسطه شهرستان رشت (ناحیه 1و2) بوده است. با توجه به اینکه کل افراد جامعه در این تحقیق 1400 بوده است بنابراین حجم نمونه از طریق فرمول جامعه محدود، 357 نفرتعیین گردید. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بود که از دو بخش تشکیل شده است. سوالات مربوط به فناوری اطلاعات دارای 24 گویه و اثربخشی آموزش 16 گویه بوده است، که از مقیاس دسته بندی طیف لیکرت استفاده شده است. روایی سوالات از طریق جمعی از متخصصان و استادان گروه مورد تایید قرار گرفت. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ مورد سنجش و تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از تحلیل واریانس و آزمون دانکن، فرضیات مورد سنجش قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان می دهد که میان سطوح ابعاد فناوری اطلاعات (شامل به موقع بودن، مربوط بودن، دقیق بودن، کافی بودن، واقعی بودن، سرعت انتقال، دقت یادگیری، کاهش هزینه ها) با اثربخشی آموزشی تفاوت معنی داری وجود دارد.

واژگان کلیدی: فناوری، اطلاعات، اثربخشی، آموزش، مدارس

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 16


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین


بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آنها با یكدیگر

چكیده:

مقدمه و هدف: محیط کاری با کیفیت بالا به عنوان شرط و پیش زمینه اساسی توانمندسازی منابع انسانی مورد نیاز سیستم مراقبت بهداشتی شناخته شده است. درك پرستاران از كیفیت زندگی كاری خود به عنوان بزرگترین گروه كاری در بیمارستان به لحاظ اهمیت آن در عملكرد مورد توجه واقع شده است . از طرف دیگر بهره‌وری پرسنل پرستاری عامل مهمی در موفقیت سازمان خواهد بود. چنانچه ارتباط بین كیفیت زندگی كاری با بهره‌وری مشخص شود مدیران می توانند با بالا بردن كیفیت محیط كار زمینه بهره‌وری پرسنل را فراهم اورند. بنابراین این تحقیق با هدف بررسی این دو متغیر به همراه ارتباط بین آنها انجام شد.

مواد و روش: این مطالعه مقطعی، توصیفی تحلیلی و همبستگی است كه دو متغیر كیفیت زندگی كاری و بهره‌وری با استفاده از ابزار پژوهشگر ساخته همراه با متغیرهای دموگرافیك مورد بررسی قرار گرفت. روش جمع اوری داده ها خودگزارشی بودند. پرسشنامه كیفیت زندگی كاری دارای 45 سوال در مقیاس لیكرت و پرسشنامه بهره‌وری دارای 25 سوال در مقیاس لیكرت ساخته شد. بعد از جمع اوری داده ها با استفاده از spss نسخه 11.5 مورد تحلیل با استفاده از امار توصیفی و تحلیلی قرار گرفت.

یافته‌ها: یافته ها نشان دادند از نظر اكثریت واحدهای مورد پژوهش بهره‌وری آنها در سطح متوسط قرار دارد وكمتر از یك دهم انها بهره‌وری خود را مطلوب گزارش نموده‌اند. هم چنین از نظر اكثریت واحدهای مورد پژوهش كیفیت زندگی آنها در سطح متوسط قرار دارد و تنها یك دهم انها كیفیت زندگی خود را مطلوب گزارش نموده‌اند. آزمون پیرسون ارتباط معناداری را بین بهره‌وری و كیفیت زندگی كاری فرد نشان داد 0.357 r =( p<0.001)

نتیجه گیری: مدیران پرستاری با توجه به نتایج این تحقیق می توانند با فراهم نمودن زمینه ارتقای كیفیت زندگی كاری و زمینه افزایش بهره‌وری را نیز فراهم اورند.

واژه‌های کلیدی: كیفیت زندگی كاری ؛ بهره‌وری؛ پرستاران بالین

فهرست مطالب:

  • چكیده
  • فارسی
  • انگلیسی
  • بیان مسئله
  • مروری بر مطالعات
  • روش انجام پژوهش
  • هدف کلی
  • اهداف ویژه
  • هدف كاربردی
  • فرضیات پژوهش
  • تعریف واژه‌ها
  • جامعه پژوهش
  • روش نمونه گیری
  • روش تعیین حجم نمونه
  • نمونه پژوهش
  • مشخصات واحد‌های مورد پژوهش
  • محیط پژوهش
  • ابزار گرداوری داده‌ها
  • روایی و پایایی ابزار گرداوری داده‌ها
  • روش گرداوری داده‌ها
  • ملاحظات اخلاقی
  • محدودیت‌های پژوهش
  • یافته‌ها
  • تحلیل و بحث
  • بحث و بررسی یافته‌ها
  • نتیجه گیری نهایی
  • كاربرد یافته‌های پژوهش
  • پیشنهادات
  • منابع فارسی
  • منابع انگلیسی
...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 65


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




الگوی مدیریت دانش در دانشگاه بر مبنای شاخص های پنجگانه


الگوی مدیریت دانش در دانشگاه بر مبنای شاخص های پنجگانه

مقاله علمی پژوهشی کامل مدیریت

چکیده: تحول و دگرگونی های شتابنده و سریع در علوم و فنون موجب تغییرات وسیع در خیلی از زمینه های مختلف سازمانی و محیط آن شده و مدیران را با چالش هایی مواجه کرده است. بنا براین جهت حفظ بقا و رقابت در شرایط پویا و پیش بینی ناپذیر محیطی؛ مدیران باید در تدوین خط مشی ها و سبک رهبری به نحو شایسته ای تجدید نظر کنند. یکی از این ابزارها مدیریت دانش است که می تواند نقش موثری در سازمان ها بالاخص در دانشگاه ها داشته باشد. هدف اصلی از این پژوهش شناسایی و اندازه گیری مدیریت دانش در دانشگاه هاست. بر این مبنا پژوهش بر اساس مدل رامپرد ساد برای درک رابطه پنج مؤلفه، مدیریت عمومی،سبک رهبری،چشم انداز استراتژیک در واحد سازمان،فرایند های کاری درون سازمان و منابع انسانی با مدیریت دانش طراحی شده بود. متدولوژی تحقیق شامل دو روش کیفی و کمی بوده و اطلاعات بدست امده از طریق پرسش نامه ساختار یافته بوده است.در تحقیق حاضر علاوه بر امار توصیفی از کروسکال- والیس, من- ویتنی و اسپیرمن (بر حسب نوع متغیر) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که همبستگی بین پنج مولفه دانش محوری با مدیریت دانش وجود دارد. همچنین همبستگی بین سن و مدیریت دانش بسیار ضعیف بودو درک دو گروه (مردان و زنان) از آازمون شوندگان از مدیریت دانش تفاوت معنی داری وجود نداشت اما مدیریت دانش در محیط علمی به میزان تحصیلات و ابستگی نشان داد.

واژه های کلیدی: مدیریت دانش، مدیریت عمومی،سبک رهبری،چشم انداز استراتژیک در واحد سازمان،فرایند های کاری درون سازمان و منابع انسانی

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 17


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




ارتباط سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی


ارتباط سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی

مقاله علمی پژوهشی برای دانشجویان مدیریت

چكیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در بین کارکنان و معلمان آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان (در مدارس پسرانه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) انجام گردید. شیوه انجام تحقیق توصیفی (همبستگی) بود. حجم نمونه طبق جدول مورگان 333 نفر برآورد گردید و بر اساس روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه سازمان یادگیرنده با 25 گویه و پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت با 35 گویه استفاده شد. از نمودار پراكنش و آزمون همبستگی پیرسون و اسپیرمن برای تعیین رابطه بین سازمان یادگیرنده(قابلیت‌های شخصی، مدل‌های ذهنی، آرمان مشترك، یادگیری تیمی، و تفكر سیستمی) و هوش سازمانی(چشم انداز استراتژیك، سرنوشت مشترك، میل به تغییر، روحیه، اتحاد و توافق، كاربرد دانش، و فشار عملكرد) استفاده شد. در نهایت از طریق رگرسیون خطی چندگانه، رابطه تعدیل شده بین سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی با دخالت سن، سابقه خدمت و میزان تحصیلات تعیین شد. نتایج نشان داد که مؤلفه های سازمان یادگیرنده رابطه مثبت و معناداری با مؤلفه های هوش سازمانی دارند. مؤلفه تفکر سیستمی از سازمان یادگیرنده بیشترین تاثیر را در هوش سازمانی دارد و مؤلفه های کاربرد دانش، سرنوشت مشترک و فشار عملکرد از مؤلفه های هوش سازمانی به ترتیب بیشترین تاثیر را در سازمان یادگیرنده دارند و همچنین نتایج پژوهش نشان داد بین مؤلفه های سازمان یادگیرنده، سن، سابقه خدمت و میزان تحصیلات با هوش سازمانی رابطه معنی‌دار وجود دارد و همچنین نتایج پژوهش نشان داد، رابطه سازمان یادگیرنده و سن با هوش سازمانی مثبت(مستقیم) بوده است و رابطه سابقه خدمت و میزان تحصیلات با هوش سازمانی منفی(معكوس) بوده است یعنی هر چه ویژگی‌های سازمان یادگیرنده و سن بالاتر رفته و سابقه خدمت و میزان تحصیلات كاهش یافته، هوش سازمانی بالاتر رفته(به میزان1/62درصد) است.

واژه‌های كلیدی: سازمان یادگیرنده، هوش سازمانی، تفکر سیستمی

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 9


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






( کل صفحات : 2 )    1   2